کره شمالی: می‌خواهیم به آمریکا در شناسایی هکرها کمک کنیم [آپدیت]

کره شمالی: می‌خواهیم به آمریکا در شناسایی هکرها کمک کنیم [آپدیت]

یکی از مسئولین وزارت خارجه کره شمالی امروز شنبه اعلام کرده که کشورش تمایل دارد همراه با ایالات متحده در شناسایی عاملان حمله به سونی پیکچرز همکاری کند.

این سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی به صراحت اظهار داشته که ادعای آمریکا دال بر دخالت پیونگ یانگ در این حمله اینترنتی یک "افترا" است. این مقام وزارت خارجه کره شمالی افزوده "در شرایطی که ایالات متحده آمریکا در حال انتشار ادعاها و افتراهای بی اساس علیه ماست، خواستار آن هستیم که به تحقیقات پیرامون این اتفاق وارد شویم."

هکرهای سونی پیکچرز که در دو هفته ابتدایی این ماجرا، تنها به انتشار ایمیل‌ها و اطلاعات خصوصی سونی پیکچرز اقدام کرده بودند، در هفته گذشته درخواست بسیار روشنی را برای حذف اکران فیلم The Interview مطرح کردند.

در این فیلم کمدی، رهبر کره شمالی کیم جونگ اون توسط دو خبرنگار آمریکایی با بازی جیمز فرانکو و سث روگان به قتل می‌رسد. درخواست هکرها در ابتدا با بی‌محلی سونی پیکچرز مواجه شد، اما ماجرا در هفته قبل وارد فاز تهدیدهای تروریستی علیه سینماهای نمایش‌دهنده این فیلم شد.

سونی پیکچرز پس از کنارکشیدن سینماهای بزرگ آمریکا برای اکران این فیلم، اکران آن در 25 دسامبر را به شکل کامل لغو و بنا بر خواسته هکرها، تمام اطلاعات مربوط به این فیلم را از اینترنت حذف کرد.

باراک اوباما و FBI دیروز در اطلاعیه‌ها و کنفرانس‌های خبری گوناگون کره شمالی را بر اساس شواهدی فنی، مقصر اصلی این هک دانسته بودند.

این مقام پیونگ یانگ در ادامه خبر داده که رد پیشنهاد همکاری با کره شمالی در تحقیقات مربوط به عاملان این ماجرا می‌تواند "عواقب وخیمی" برای آمریکا در پی داشته باشد.

آپدیت:
پس از ابراز تمایل کره شمالی جهت کمک در فرآیند شناسایی هکرها، آمریکا پیشنهاد کره شمالی را رد کرد. مارک استروه سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در اطلاعیه ای که به همین منظور منتشر کرده، نوشته است: "همانطور که اف‌بی‌آی این مسأله را روشن کرد، ما اطمینان داریم که دولت کره شمالی مسئول این حمله مخرب بوده است. ما به نتیجه گیری FBI پایبند خواهیم بود." وی در ادامه با متهم کردن کره شمالی افزوده: "دولت کره شمالی ید طولایی در عدم مسئولیت پذیری اقدامات مخرب و محرک داشته است."

از سوی دیگر نیویورک تایمز گزارش کرده که آمریکا به چین برای توقف حملات هکرهای کره شمالی دست یاری دراز کرده است. چین بزرگ‌ترین تأمین کننده اینترنت کره شمالی است و جزء محدود کشورهایی است که روابط نزدیکی با کره شمالی دارد. طبق این گزارش چینی‌ها هنوز به این درخواست پاسخ نگفته‌اند.

حکومت‌های چین و آمریکا خود سابقه ای طولانی در حملات اینترنتی علیه یکدیگر دارند و به گفته نیویورک تایمز مسئولین آمریکایی گمان می‌کنند که همکاری در این زمینه می‌تواند مقدمه ای برای "ایجاد قوانین یک نقشه راه به منظور اقدامات قابل قبول در دنیای مجازی" باشد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: اخبار تکنولوژی

برچسب‌ها: اخبار تکنولوژی هک
[ دو شنبه 1 دی 1393 ] [ 12:9 ] [ علی امیدی ]
[ ]