گوگل پردازنده‌های مارول و انویدیا را به پروژه ARA می‌آورد

گوگل پردازنده‌های مارول و انویدیا را به پروژه ARA می‌آورد


گزارش شده که گوگل و کوانتا (دیگر شریک اپل در پروژه ARA) دو طراحی اصلی را برای اسمارت فون های این پروژه در نظر گرفته‌اند. یکی از آن‌ها قرار است بر پایه پردازنده‌های Marvel PXA1928 باشد (64 بیتی، چهار هسته ای و با هسته های کرتکس A53 و احتمالا ارزان‌ترین مدل) و دیگری نیز پردازنده‌های تگرا K1 انویدیا (احتمالا گران‌ترین مدل) را در خود جای خواهد داد.

وبسایت tom’s Hardware اعتقاد دارد که تگرا K1 پروژه گوگل از نوع طراحی Denver خواهد بود تا هر دو معماری چیپ انویدیا و مارول بر اساس معماری ARMv8 باشند. در این شرایط تغییر پردازنده برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر خواهد بود.

پروژه ARA در ابتدا توسط موتورولا و فون‌بلاکس مطرح شد و پس از خریداری موتورولا توسط گوگل در سال 2012، این طرح به گوگل منتقل شد. هدف نهایی این پروژه، تولید اسمارت فون هایی ماژولاری است که بتوان قطعات آن را به دلخواه و حتی در هنگام روشن بودن گوشی خارج و قطعه مناسب‌تری را جایگزین آن کرد.

خبرهایی شنیده شده که گوگل می‌خواهد برای فروش این قطعات، فروشگاهی چون گوگل پلی استور را نیز راه اندازی کند.

گوگل از 14 تا 21 ژانویه کنفرانسی را به منظور معرفی پیشرفت‌های صورت گرفته در این پروژه برگزار می‌کند و احتمالا با فاصله کوتاهی فروش اولین دستگاه نیز آغاز خواهد شد. پیشبینی شده که دستگاه‌های ساده این پروژه بین 50 تا 100 دلار قیمت‌گذاری شوند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: اخبار تکنولوژی

برچسب‌ها: پردازنده‌های مارول و انویدیا گوگل چیپ
[ دو شنبه 1 دی 1393 ] [ 12:39 ] [ علی امیدی ]
[ ]